Daar waar mensen het belangrijkste bedrijfskapitaal zijn en in de bedrijfsvisie mooie termen worden gebruikt zoals integriteit, respect, inclusie etc, wordt vaak vergeten welk gedrag daarbij past. Groei, reorganisaties en personeelsmutaties vragen om verbinding, het bewaken van gedragscodes en cultuur . Om de grote uitdagingen van nu aan te kunnen is niet alleen een mensgerichte aanpak nodig, maar ook het implementeren van de vaardigheden die deze mensgerichte communicatie zichtbaar, hoorbaar en voelbaar maken. In deze digitale tijd iets om met zorg te blijven ontwikkelen en borgen.

Er wordt een krachtig beroep gedaan op ieders emotionele intelligentie en daarmee samengaande soft skills. Maar liefst 70% hiervan wordt non-verbaal overgedragen, terwijl training en scholing vaak inhoudelijk gericht is. Als je niet weet wat je laat zien en horen - en hoe dit onbewust door anderen gelezen wordt - kun je ook je invloed niet sturen. Wanneer we dit bewust gaan inzetten verhoogt het ons EQ, kunnen we anderen goed lezen en daarop afstemmen. Het geeft ons 70% meer impact op het resultaat van onze communicatie. Of dat nu om een sollicitatiegesprek, een klantgesprek of om een teamoverleg gaat. Het is dé universele taal die mensen zichtbaar, hoorbaar en voelbaar met elkaar in verbinding brengt. De taal van de toekomst.
Compacte krachtige leerlijnen
Wij leveren graag in korte tijd een zo groot mogelijke impact. Onze leerlijnen zijn opgebouwd in 3 stappen. Tijdens de basistraining maak je kennis met non-verbale communicatie. Gedurende de verdiepingsdagen leer je de vaardigheden die nodig zijn om de non-verbale taal te spreken. Aansluitend volgen de masterclasses. Je leert je eigen onderliggende patronen kennen en veranderen, jij weet welke indruk je maakt op anderen en hoe hierin het verschil te maken. Je leert mensen op diepere lagen lezen en je nieuwe vaardigheden inzetten om het resultaat van je communicatie positief te beïnvloeden.

De taal van de toekomst in 3 stappen


Waarom?
Binnen één seconde beoordelen anderen jou op je geloofwaardigheid en deskundigheid.
Terwijl je spreekt vertel je onbewust meer over jezelf dan je denkt. Aan je non-verbale communicatie is-altijd- af te lezen wat zich in jou afspeelt. In je stem, mimiek, gebaren, zelfs in je uiterlijk schuilt een tweede verhaal. Waar anderen onbewust op reageren.

Wat we doen.
Iedereen spreekt twee talen. Verbaal en non-verbaal. Wij stroomlijnen die talen met elkaar. Congruentie is key!
Wij trainen jouw non-verbale communicatie zodat deze ondersteunt bij wat jij wilt overbrengen. En je meer verbinding hebt met anderen. Je leert technieken die je invloed vergroten. Dat doen we al meer dan 25 jaar.

Resultaat.
Je wordt succesvol en overtuigend in je communicatie. Je presenteert en spreekt met invloed en bent écht in verbinding.
Daardoor excelleer je in je communicatie, vakmanschap en leiderschap. Je creëert effect op je gesprekken en neemt verantwoordelijkheid voor je resultaten. Richting ouders, teamleden en leerlingen.
Inhoud trainingslijn
dag 1 t/m 3
✎ Kennismaking met het model 'de kracht van contrast'
✎ Analyse van jouw persoonlijke stijl
✎ Trainen vaardigheden non-verbale communicatie
✎ Wanneer is je communicatie congruent?
Dag 4 & 5
✎ Mensen lezen vanuit geleerde modellen
✎ Trainen extra vaardigheden
✎ Luisteren en afstemmen
✎ Hoe en wanneer pas je dit toe in de praktijk?
Leerdoelen
1. Je leert reflecteren op je eigen verbaal en non-verbaal communicatiegedrag en komt vanuit nieuwe inzichten en reflectie van trainers tot ontwikkel punten in je verbale en non-verbale communicatie en interactie.
2. Je reflecteert op de overtuigingen, mentale modellen en drives die meespelen in de wijze waarop jij je als leider communicatief gedraagt en leert welke aanpassingen jouw communicatie zouden versterken.
3. Je benoemt tijdens de evaluatie opdrachten met deelnemers en trainers welke, drives mentale modellen overtuigingen bij hem van invloed zijn op de communicatie en welke ontwikkel punten hij hierin heeft.
4. Je analyseert en oefent de geleerde vaardigheden rondom stem, presentatie en communicatie en hoe je door aandacht te hebben voor communicatiestijl, het goed lezen van de anderen, de zorgvuldige keuze van inhoud, de tonaliteit, tempo en timing teamleden en het team kunnen beïnvloeden.
5. Je weet welke technieken je kunt oefenen om jezelf te verbeteren.
6. Je weet hoe je in situaties die lastig zijn binnen school, met het team of met ouders deze vanuit de schoolleidersrol actief beïnvloeden om tot een win-win resultaat te komen.