Onderwijs voor de toekomstige generaties
Onderzoek toont aan dat het onderwijssysteem vooral gericht is op kennis, terwijl onze samenleving juist behoefte heeft aan vaardigheden (de vorm) om samen te werken en elkaar te begrijpen.
Effectieve communicatie biedt onszelf en de maatschappij grote voordelen. Om diversiteit en geschillen succesvol te overbruggen, moeten emotionele vaardigheden een belangrijke plek krijgen in het onderwijs.
Onze gecertificeerde opleidingsmodules worden ingezet bij herregistratie van schoolleiders, beroepsopleidingen en universitaire studies. Samenwerking met universiteiten en hogescholen voor gerichte onderzoeksvragen zorgt voor Evidence Based resultaten.
Onze trainingen koppelen sociaal emotioneel gedrag via non-verbale communicatie aan bekende communicatiemodellen. De afgelopen jaren tonen aan dat deze vaardigheden op het werk talent, duurzaamheid en tevredenheid vergroten. Samen werken we aan het onderwijs van de toekomst.
Meer weten over onze workshops, trainingen of Quickscan? Download hier de informatiegids of stel je vraag via ons contactformulier
Twentify in de minor "From Science to Society" binnen het Erasmus MC

Faculteit: Universitair medisch centrum Erasmus MC Rotterdam
Project lead: Silvan Licher (SL), MD, PhD en Natalie Terzikhan, PhD
Missie
De definitie van een ‘succesvol’ wetenschapper verandert. Naast publicaties en opleiding wordt ook ‘maatschappelijke impact’ belangrijk. Maar wat houdt dat precies in en waarom is het essentieel voor jouw carrière? Bovengenoemde minor behandelt drie kernonderwerpen: 1) wetenschapscommunicatie, 2) open wetenschap en 3) publieke betrokkenheid. Waar publicaties in toptijdschriften ooit de norm waren, wordt maatschappelijke impact nu steeds belangrijker. Studenten leren wetenschappelijke kennis vertalen naar de samenleving en ontdekken welke uitdagingen daarbij horen.
Implementatie
Het Erasmus MC ontwikkelt een vernieuwend curriculum, ‘Erasmusarts2030’, om artsen voor te bereiden op technologische innovaties en maatschappelijke betrokkenheid. Dit project, gesteund door Impact at the Core, focust op vaardigheden zoals kritisch denken, projectbeheer en samenwerking, met nadruk op maatschappelijke impact. ‘Van wetenschap naar maatschappij’ gebruikt projectmatig leren: studenten werken met een mentor aan een probleem. Competentiegericht onderwijs in samenwerking, leiderschap en communicatie ondersteunt hen daarbij.
Rol Twentify
Twentify richt zich binnen deze minor op het optimaliseren van non-verbale communicatie, zodat onderzoekers en artsen beter kunnen communiceren met collega's en patiënten. Wetenschappelijke inzichten en technieken rond stem, spraak, mimiek, gebaren, houding en ademhaling vormen de basis. De training laat deelnemers zien hoe zij overkomen, wat zij onbewust communiceren en hoe ze non-verbaal gedrag bij de ander kunnen ‘lezen’ en adequaat reageren. Besproken thema’s: hoe kom ik over, hoe maak ik verbinding met mijn team, hoe motiveer en stuur ik anderen via communicatie, en hoe ga ik om met de schaduwkanten van mensen en beïnvloed ik deze positief?

